Renovering af design til stor tømrervirksomhed

Revitalisering af velrenommeret tømrervirksomheds visuelle identitet

Om projektet

Den velrenommerede tømrer- og snedkervirksomhed Børge Nielsen med base i Hillerød ønskede at modernisere logo og hele det visuelle udtryk. Virksomheden ønskede at beholde et søm i logoet, som der havde været siden 1965 – hvilket også passer fint med virksomhedens arbejde, der ofte går ud på at bevare og renovere – i stedet for at rive ned og bygge nyt.

 

Det nye logo blev udviklet i to grundformer – en vandret og en “kvadratisk”, så logoet kan optræde bedst muligt på forskellige formater.

 

Foruden grunddesignet med nyt logo, farvepalette og typografi omfattede arbejdet design af nyt website, design til bilfoliering, skilte til facade, byggepladser og stilladser, logoer på arbejdstøj foruden de klassiske wordskabeloner, PowerPoints og visitkort. Der er også udarbejdet jobannoncer og brandingannonce.

 

Til præsentation af det nye design til både medarbejdere og omverdenen lavede vi en lille video med direktørens fortælling og en lille animationsfilm, der viser forvandlingen fra det gamle logo til det nye logo.

 

Arbejdet er lavet i tæt samarbejde med Christina Zimmermann fra ActOn-CPH, der har arbejdet med strategi, kommunikation, kundekontakt og projektledelse.

 

Anders Amsnæs, Imagix, har hjulpet med animationen med transformationen fra det gamle logo til det nye – og den kan ses her:

 

Kategori
Designlinje, Grafisk design, Logo